Personvernerklæring

Read English version of our Privacy Policy 

Barona Human Resource Services AS, Stortingsgata 10, 0161 Oslo, Norge («Barona», «vi» eller «oss») er forpliktet til å beskytte og respektere ditt privatliv.

Denne policyen (sammen med andre dokumenter som vi referert til her) beskriver hvilken personlig informasjon vi samler inn fra deg og hvordan vi behandler dine personlige opplysninger.

Personlige data vi kan samle inn fra deg

Vi samler personlig informasjon om dine besøk på nettstedet, inkludert, men ikke begrenset til, trafikkdata, posisjonsdata, weblogger, innhold fra undersøkelser og kontaktskjemaer og annen kommunikasjonsdata og ressursene du får tilgang til.

Vår samling av denne personlige informasjonen vil gjøre ditt besøk til nettstedet enklere i fremtiden, da vi vil kunne foreslå innhold som er relevant for deg basert på plasseringen du får tilgang til nettstedet fra.

Vi samler inn informasjon som du gir oss når du bruker vårt kontaktskjema «Kontakt oss». Å gi oss dine personlige opplysninger via vårt kontaktskjema er ikke et lovbestemt eller kontraktsmessig krav. Vær imidlertid oppmerksom på at felt merket med en stjerne (*) er obligatoriske felt, fordi vi trenger denne informasjonen for å overholde eller svare på forespørselen din.

Øvrig informasjon eller personlig informasjon som du deler med oss ​​når du fyller ut vårt kontaktskjemae, er basert på din egen vurdering. Hvis du kontakter oss, vil vi holde oversikt over korrespondansen.

Vi bruker din personlige informasjon til å sende deg direkte markedsføring via e-post når du velger dette formålet i det aktuelle kontaktskjemaet. Du kan når som helst melde deg av fremtidig markedsføringskommunikasjon. Vi kan også lagre informasjonskapsler i henhold til Barona Groups cookie policy.

Hvordan bruker vi dine personlige opplysninger? 

Din personlige informasjon vil bli samlet inn og håndtert av oss for følgende formål:

Å skreddersy innhold og ressurser best mulig i henhold til dine preferanser.
Svare på din forespørsel eller spørsmål når du kontakter oss
Sende deg annen informasjon – for eksempel om våre arrangementer eller nyhetsbrev – som kan være av interesse for deg.

  • Hjelpe oss med å opprette, publisere og forbedre innhold som er mest relevant for deg. Sikre at innholdet som leveres via nettstedet, presenteres på den mest effektive måten for deg og jobben din
  • Tillate deg å delta i interaktive funksjoner på nettstedet vårt, når du selv velger å gjøre dette.
    Videreutvikle og forbedre nettstedet og systemene våre for å betjene deg bedre.

Vår bruk av informasjonen som er beskrevet ovenfor er tillatt gjennom gjeldende databeskyttelseslov fordi den er:

  • Nødvendig for våre legitime interesser i å forfølge de formål som er nevnt ovenfor, og slike interesser i hvert tilfelle ikke blir tilsidesatt av dine personlige interesser;
  • Nødvendig i visse tilfeller for å oppfylle våre juridiske eller regulatoriske oppgaver, for eksempel opplysninger til myndigheter, regulatorer eller myndigheter; eller
  • Nødvendig i visse tilfeller for utførelsen av en oppgave utført av allmenn interesse, og når vi bruker spesielle kategorier av personlig informasjon, som er nødvendig for å etablere. utøve eller forsvare juridiske krav eller hvor behandlingen gjelder personlig informasjon åpenbart i det offentlige
  • Under begrensede omstendigheter, blir behandlet med ditt samtykke som vi mottar fra deg fra tid til annen, for eksempel når du velger å motta markedsføringskommunikasjon og nyheter via e-post.

Vi tar ikke automatiserte avgjørelser utelukkende på automatisk behandling, inkludert profilering, som gir juridiske konsekvenser for deg eller på lignende måte påvirker deg. Vi vil lagre informasjonen din i lengre tid enn nødvendig for å kunne oppfylle våre juridiske eller regulatoriske ansvar. Vanligvis er dette i 12 mnd.

Deling med tredjeparter

For å lette effektiv bruk av informasjonen din, og for å gi deg innholdet og / eller ressursene, avslører vi informasjonen din til tredjepart. Denne opplysningen vil imidlertid kun skje under følgende omstendigheter:

Til leverandører, entreprenører og samarbeidspartnere: Vi kan fra tid til annen engasjere eller benytte andre selskaper og enkeltpersoner til å utføre funksjoner på våre vegne. Eksempler er hosting og / eller opprettholdelse av innhold på nettstedet, eller bestemmelse av bestemte funksjoner som finnes på nettstedet, levering av markedsføringstjenester eller for å gi økonomiske oppdateringer på forespørsel.

Slike mottakere vil bare ha tilgang til dine personlige opplysninger som de krever for å utføre sine funksjoner. De har ikke lov til å bruke slik personlig informasjon til andre formål. Disse mottakerne vil bli underlagt kontraktspliktige forpliktelser.

Til andre enheter som er en del av Barona Group (dvs. alle selskaper direkte eller indirekte kontrollert av Barona).

Til myndigheter eller rettshåndhevende myndigheter dersom vi avgjør etter vår vurdering eller dokumenterte krav har en lovpålagt forpliktelse til å gjøre det.

IP-adresser og informasjonskapsler

Vi samler inn informasjon om datamaskinen din, inkludert (hvis tilgjengelig) din IP-adresse, operativsystem og nettlesertype, for systemadministrasjon. Dette er statistiske data om brukerens surfinghandlinger og -mønstre, og identifiserer ikke deg eller noen person.

Av samme grunn kan vi få informasjon om din generelle Internett-bruk ved å bruke en informasjonskapselfil som er lagret på enheten din. Informasjonskapsler hjelper oss med å forbedre nettstedet og levere et bedre og mer personlig innhold.

Hvis datamaskinen din deles med andre, anbefaler vi at du ikke velger alternativet «Husk mine detaljer» når dette alternativet tilbys av nettstedet.

 Hvor lagrer vi og behandler dine personopplysninger 

Som forklart i avsnittet «Deling med tredjeparter» ovenfor, deler vi dine personlige opplysninger med følgende:

  • Tredjepartsleverandører, entreprenører eller agenter: der vi bruker en tredjepartsleverandør, entreprenør eller agent, er dine personlige opplysninger fortsatt under Barona Group sin kontroll og vi har kontroller på plass for å sikre at dine personlige opplysninger er tilstrekkelig beskyttet.
  • Andre selskaper i Barona-konsernet: Vi har konsernovergripende løsningert for å sikre at din personlige informasjon fortsatt er underlagt et tilstrekkelig beskyttelsesnivå.

Vi forsøker å ta alle nødvendige skritt for å sikre at din personlige informasjon behandles sikkert og i samsvar med disse retningslinjene.

Overfører vi dataene dine til land utenfor Norge?
Din personlige informasjon kan overføres og behandles i et eller flere andre land utenfor Norge. Vi skal bare overføre dataene dine utenom Norge til land som gir tilstrekkelig grad av databeskyttelse som definert av norsk databeskyttelseslov, eller hvor Barona-konsernet har satt inn passende garantier for å forsøke å bevare personvernet til informasjonen din.

Datasikkerhet

Selv om vi vil gjøre vårt beste for å beskytte dine personlige opplysninger, bør du være oppmerksom på at overføring av informasjon via internett aldri kan være helt sikker, og vi kan ikke garantere sikkerheten til din personlige informasjon overført til Nettstedet eller tredjepart. Av denne grunn er enhver overføring på egen risiko. Vi vil bruke strenge driftsprosedyrer og tilstrekkelige, tekniske og organisatoriske sikkerhetsforanstaltninger for å forhindre uautorisert tilgang, endring, sletting eller overføring av denne personlige informasjonen.

Dine rettigheter: Hvordan du kan få tilgang til, rette og slette dine personlige opplysninger

I henhold til gjeldende databeskyttelseslover har du følgende rettigheter:

  • Rett til å få tilgang til og få en kopi av dine personlige opplysninger: Du har krav på bekreftelse om vi behandler noen av dine personlige opplysninger. Der dette er tilfelle, kan du ha tilgang til dine personlige opplysninger og til visse opplysninger om hvordan den behandles. I noen tilfeller kan du be oss om å gi deg en elektronisk kopi av informasjonen din.
  • Rett til å korrigere dine personlige opplysninger: Hvis du kan demonstrere at personlig informasjon vi er i besittelse av ikke korrekt, kan du be om at denne informasjonen er oppdatert eller på annen måte korrigert.
  • Rett til å bli «glemt» / få data slettet: Under visse omstendigheter har du rett til å slette dine personlige data. Du kan foreta en slik forespørsel når som helst, og Barona vil vurdere om forespørselen din kan imøtekommens. Vær oppmerksom på at denne retten er underlagt eventuelle juridiske rettigheter eller forpliktelser vi har til å beholde data. Hvis det er samsvar mellom dine ønsker om sletting av data og norsk lov, vil Barona gjøre dette uten unødig forsinkelse.

For å utøve dine rettigheter kan du kontakte oss på følgende adresse: info@barona.no

Markedskommunikasjon

Vi sender kun markedsføringskommunikasjon til deg via e-post hvor du har samtykket i at vi kan gjøre det.

Vi vil vanligvis  ha en avkrysningsboks på skjemaene som vi bruker til å samle inn dine personlige opplysninger: Hvis du godtar markedsføringskommunikasjonen, må du klikke/krysse av i boksen. Når vi sender markedsføringskommunikasjon til deg via e-post, kan du velge å motta ytterligere markedsføringskommunikasjon ved å klikke på «unsubscribe» eller «opt-out» -funksjonen i e-posten. I tillegg kan du også til enhver tid utøve din utvelgelse ved å kontakte oss på info@barona.noog oppgi følgende informasjon: Navnet ditt, e-postadressen din, et telefonnummer for kontakt samt markedsføringskommunikasjonen du ønsker å velge bort fra å motta.

Endringer i denne policyen

Vilkårene i disse retningslinjene kan endres fra tid til annen. Vi skal publisere eventuelle vesentlige endringer i denne policyen gjennom passende merknader enten på denne nettsiden eller ved å kontakte deg ved hjelp av andre kommunikasjonskanaler.

Kontakt

Spørsmål, kommentarer og forespørsler om denne policyen er velkomne og skal adresseres til Barona Human Resource Services AS, Stortingsgata 10, 0161 Oslo, alternativt info@barona.no.

 

 

Kontakt